ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA KWIECIEŃ
- I „KRASNOLUDKI”
Od kurnika do świątecznego koszyka
- poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą, rozwijanie wiedzy na temat działania gospodarstwa wiejskiego, pracy gospodarza (rolnika), utrwalenie znajomości nazw zwierząt hodowlanych i budynków będących częścią gospodarstwa, rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zwierzęta hodowlane, doskonalenie sprawności ruchowej i manualnej, kształtowanie nawyku systematycznej pracy
- poznanie i utrwalenie nazw młodych zwierząt hodowlanych oraz dorosłych zwierząt żeńskich, wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego, rozwijanie poczucia rytmu, kształtowanie postawy odpowiedzialności wynikającej z posiadania zwierząt
- poznanie nazw członków ptasich rodzin, kształtowanie umiejętności wyodrębniania ze zbioru jednostki na podstawie podanej cechy, wdrażanie do uważnego słuchania i wykonywania zadań w ustalonej kolejności
- poznanie tradycji wielkanocnych, wdrażanie do rozumienia wartości, jakie niesie kultywowanie tradycji, nauka kroków tańca ludowego, rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania do muzykI
Dbamy o naszą planetę
- poznanie pojęć globus, ekolog, ekologia, rozwijanie sprawności ruchowej, kształtowanie zachowań proekologicznych, budowanie poczucia odpowiedzialności za dobro planety, doskonalenie umiejętności współpracy podczas wykonywania pracy grupowej
- wprowadzenie pojęć: kompost, wysypisko, sortownia śmieci, poznanie podstawowych zasad dotyczących segregacji śmieci, kształtowanie praktycznej umiejętności segregowania śmieci, rozwijanie postawy proekologicznej,
- nabycie wiedzy o odnawialnych źródłach energii, doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności, rozwijanie umiejętności odczytywania informacji zapisanej prostymi obrazkami, kształtowanie postawy przyjaznej przyrodzie
- zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody, rozwijanie poczucia pulsu w muzyce, doskonalenie sprawności ruchowej, utrwalanie znajomości piosenki, doskonalenie poczucia rytmu, kształtowanie nawyku oszczędzania wody i postawy proekologicznej, wdrażanie do poczucia odpowiedzialności za stan wód Ziemi
- wprowadzenie pojęcia recykling i zapoznanie z jego symbolem, rozwijanie wrażliwości dotykowej i węchowej, doskonalenie sprawności ruchowej, rozwijanie wyobraźni, kreatywności, kształtowanie postawy odpowiedzialności za przyrodę
Na wiosennej łące
- poznanie wyglądu i nazw wiosennych kwiatów, wzbogacenie zasobu słownictwa o pojęcie (rośliny) pod ochroną, rozwijanie sprawności ruchowej, doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania, uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody
- zapoznanie z wyglądem i nazwami zwierząt (w tym owadów) żyjących na łące, rozwijanie umiejętności słuchania utworów literackich oraz odpowiadania na pytania, uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, rozbudzanie wyobraźni
- poznawanie nazw i sposobu użycia przyrządów służących do dokonywania pomiaru, nabywanie umiejętności określania odległości za pomocą wyrażeń bliżej, dalej, ćwiczenie prawidłowego posługiwania się pojęciami wysoko, nisko, rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów w stosunku do innych przedmiotów, doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności, nabywanie umiejętności wyciągania wniosków z przeprowadzanych eksperymentów przyrodniczych
- nauka tekstu piosenki, kształtowanie słuchu i pamięci muzycznej, rozwijanie sprawności ruchowej, czerpanie satysfakcji estetycznej ze środowiska przyrodniczego
„Co słychać na wsi?”
Co słychać? Zależy gdzie.
Na łące słychać: kle, kle kle.
Na stawie: kwa, kwa.
Na polu: kraaa!
Przed kurnikiem: Kukuryku!
Ko, ko, ko- w kurniku.
Koło budy słychać: hau!
A na progu: miau!
A co słychać w domu,
Nie powiem nikomu!