014959
krasnal-2

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze grupa I Krasnoludki

wiewiorka

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze grupa I Krasnoludki

 

MIESIĘCZNY PLAN PRACY – CZERWIEC

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne

 Dzień Dziecka

  • doskonalenie dzielenia wyrazów na sylaby, rozwijanie umiejętności budowania prawidłowej wypowiedzi, rozwijanie odpowiedzialności za domowego pupila
  • zapoznanie z działaniem magnesu, kształtowanie umiejętności przeliczania liczb porządkowych, kształtowanie poszanowania dla zwierząt
  • rozwijanie umiejętności wokalnych, kształtowanie umiejętności układania rytmów, rozwijanie tolerancji dla odmiennych poglądów

Wielka wyprawa

  • poznanie zwierząt egzotycznych, zapoznanie z zabawami z różnych stron świata, kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się i uważnego słuchania, kształtowanie umiejętności doboru odpowiednich przedmiotów i właściwej odzieży do celu wycieczki, rozwijanie otwartości na drugą osobę
  • zapoznanie z różnymi środkami transportu, kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się i uważnego słuchania, rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby, rozwijanie otwartości na drugą osobę
  • zapoznanie ze zwierzętami egzotycznymi i miejscami ich zamieszkania, kształtowanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych, rozwijanie empatii wobec zwierząt
  • zapoznanie z instrumentami z różnych krajów, rozwijanie świadomości ciała i wyobraźni ruchowej, ćwiczenie poczucia pulsu w muzyce, reagowanie na sygnał, uwrażliwianie na muzykę klasyczną

Smaki i zapachy lata

  • rozwijanie umiejętności językowych, rozbudzanie twórczości plastycznej, wdrażanie do uważnego słuchania
  • zapoznanie z działaniem wagi szalkowej, ćwiczenie umiejętności wyciągania wniosków, nabywanie umiejętności w określaniu, który przedmiot jest lżejszy, a który cięższy, wdrażanie do zgodnej zabawy z innymi dziećmi
  • poznanie piosenki „Razem z latem”, kształtowanie umiejętności wokalnych, kształtowanie poczucia własnego ciała, rozwijanie układu ruchowego
  • poznawanie zmysłów: smaku, węchu, dotyku i podawanie ich nazw

 Wakacyjne przygody

  • zapoznanie z właściwymi zachowaniami latem nad wodą, kształtowanie spostrzegawczości poprzez odpowiednie zabawy, kształtowanie umiejętności odróżniania odpowiedniego zachowania od nieodpowiedniego, wdrażanie do odpowiedniego zachowywania się podczas wakacji
  • zapoznanie ze sztuką i folklorem góralskim, podawanie nazw przedmiotów potrzebnych na wyprawę w góry, ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych, rozwijanie poszanowania dla kultury góralskiej
  • zapoznanie ze zjawiskiem parowania wody i krystalizowania się soli, rozwijanie motoryki małej, kształtowanie spostrzegawczości, określanie położenia: na, nad, pod, obok, kształtowanie estetycznego wykonywania prac plastycznych
  • utrwalenie piosenki „Razem z latem”, nauka reagowania na sygnał N., kształtowanie umiejętności kreatywnego tworzenia prac plastycznych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona korzysta z plików Cookies. korzystając z niej wyrażasz na to zgodę.

Skip to content