ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC DLA GRUPY III
Poznań nasze miasto (kontynuacja projektu)
- poszerzanie wiedzy o swojej miejscowości, rozpoznawanie i nazywanie zabytków i miejsc charakterystycznych dla miasta Poznania
- kształtowanie postawy szacunku i dbałości o skarby kultury
- zapoznanie z gwarą poznańską
- poznanie legend związanych z naszym miastem
- nauka tańca wielkopolskiegio „Gołąbek”
- udział dzieci w „Turnieju wiedzy o Poznaniu”
W kinie i w teatrze
- utrwalenie wiedzy o kinie i teatrze, powtórzenie zasad właściwego zachowania w teatrze i kinie, wprowadzenie pojęcia „fikcja”, kształtowanie postawy otwartej i gotowej do poznawania kultury, propagowanie właściwych zachowań w kinie i teatrze
- poznanie litery „Z, z” wielkiej i małej, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, głoskowej, poznanie i utrwalenie nazw zawodów teatralnych np. aktor, scenograf, reżyser, operator światła, bileter itp.
- doskonalenie umiejętności przeliczania pieniędzy, doskonalenie umiejętności odczytywanie dwóch współrzędnych (rząd i miejsce), poszerzenie wiedzy na temat widowni w kinie i teatrze, kształtowanie postawy otwartej i gotowej do poznawana kultury
- rozwijanie kreatywności i wyobraźni
Przebudzenie po zimie
- utrwalenie wiedzy na temat rodzajów garderoby i ich zastosowania, zwrócenie uwagi na ostrożność w ocenie pogody i odpowiedniego doboru garderoby
- poznanie litery „G, g” wielkiej i małej, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, głoskowej, kształtowanie świadomości o różnorodności zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z powiedzeniem „W marcu jak w garncu”
- doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematyczny, kształtowanie umiejętności prowadzenia kalendarza pogodowego, wprowadzenie i utrwalenie znajomości nazw zjawisk atmosferycznych
- utrwalenie wiedzy na temat ptaków, przylatujących wiosną do Polski, rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie wyobraźni i wrażliwości na otaczającą przyrodę
- zapoznanie ze zjawiskiem powstawania tęczy, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, pobudzanie i stymulowanie zmysłów, zachęcanie do poznawania nieznanego, nowego
W wiosennym ogrodzie
- utrwalenie pojęć „kosmos” i „Układ Słoneczny”, poszerzenie wiedzy na temat dnia i nocy (ruch obrotowy ziemi) w kontekście astronomicznym, zapoznanie, uświadomienie wpływu promieni słonecznych na zachowanie i emocje ludzi, kształtowanie postawy otwartej na działanie, poszukiwanie, budowanie poczucia tożsamości ze swoją planetą
- poznanie litery „C, c” wielkiej i małej, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej, kształtowanie świadomości o różnorodności gatunków wiosennych kwiatów, sposobach sadzenia, rozwijanie umiejętności współpracy, zabawy fair play
- zapoznanie ze znakiem +, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych
- utrwalenie wiedzy na temat roślin i ogrodu wiosną, utrwalenie informacji o czynnikach niezbędnych do życia rośliny, wdrażanie do systematycznej pracy
- rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie wyobraźni i wrażliwości na otaczającą przyrodę, k
- zapoznanie z techniką sadzenia cebulek i siania nasion, utrwalenie wiedzy dotyczącej wiosennych roślin, kształtowanie postawy proekologicznej otwartej na dobra natury
Uczymy się piosenki pt. „Bociany już przyleciały”
bociany się ucieszyły, że żabki zobaczyły. wdrapują się już na drzewo, lecz pszczółki miodku strzegą. ach, po co kłócić się, gniewać, gdy przyszła do nas wiosna! |