014959
krasnal-2

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc czerwiec – Wesołe Nutki

wiewiorka

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc czerwiec – Wesołe Nutki

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC – GRUPA WESOŁE NUTKI 

Dzień Dziecka 

  

  • zapoznanie z prawami i obowiązkami dzieci, kształcenie umiejętności społecznych, współdziałanie w grupie, rozwijanie umiejętności plastycznych i sprawności fizycznej, uczenie tolerancji wobec innych osób 
  • czytanie globalne i dzielenie wyrazów na sylaby, kształtowanie umiejętności budowania prawidłowej wypowiedzi, rozwijanie poczucia odpowiedzialności wobec domowego pupila, utrwalanie przekonania, że zwierzę może być przyjacielem człowieka, wyrażanie radości z zabaw ruchowych i dźwiękonaśladowczych, poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych i sposobów dbania o nie 
  • zachęcanie do wykonywania eksperymentów i wyciągania wniosków, kształcenie umiejętności liczenia, porównywania liczebności i budowania figur przestrzennych, zachęcanie do zabaw ruchowych i obdarzania uwagą innych dzieci 
  • wyrażanie ekspresji twórczej, nauka nowej piosenki, poruszanie się w rytmie muzyki, uważne słuchanie i odtwarzanie rytmów, rozwijanie małej motoryki, nawiązywanie relacji rówieśniczych w trakcie zabawy 
  • poznanie popularnych zabaw dziecięcych z różnych stron świata, stymulowanie wielu zmysłów, doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi, uczestnictwo w zabawach ruchowych, nawiązywanie relacji rówieśniczych 

  

 Wielka wyprawa 

  

  • poznanie źródeł wiedzy o świecie, charakterystycznych obiektów w innych krajach i ciekawostek o nich, ćwiczenia w budowaniu poprawnej wypowiedzi, w tym również na podstawie tekstu literackiego 
  • wiadomości o środkach transportu, globalne czytanie, dzielenie nazw pojazdów na sylaby, wskazywanie pierwszej i ostatniej głoski w wyrazach, ćwiczenie umiejętności interakcji w grupie, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych 
  • doskonalenie umiejętności matematycznych, liczenie elementów, odwzorowywanie, utrwalanie i poszerzanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych, wyrażanie szacunku wobec innych dzieci podczas pracy w grupie 
  • poznanie muzyki z różnych stron świata, wyrażanie radości z zabaw ruchowych do muzyki (w tym do muzyki klasycznej), rozwijanie muzykalności i wrażliwości muzycznej 
  • poznanie przypraw z różnych krajów, utrwalenie wiadomości o wakacyjnych środkach transportu, rozwijanie chęci podróżowania i otwartości na inne kultury 

  

Smaki i zapachy lata 

  

  • utrwalanie wiadomości na temat lata, uważne słuchanie tekstu literackiego, budowanie wypowiedzi, uczenie tolerancji wobec upodobań innych dzieci, poszerzenie wiedzy na temat letnich zabaw i wakacyjnych przygód 
  • poznanie sposobów na zachowanie wspomnień, wyrażanie własnych odczuć w formach plastycznych, uważne słuchanie tekstu literackiego, budzenie wrażliwości na otaczającą przyrodę 
  • doskonalenie umiejętności matematycznych, liczenie elementów, odwzorowywanie, utrwalanie i poszerzanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych, wyrażanie szacunku wobec innych dzieci podczas pracy w grupie, zachęcanie do przeprowadzania eksperymentów i wyciągania wniosków, poznanie zjawisk atmosferycznych występujących latem, zapoznanie z wagą szalkową 
  • zapoznanie z piosenką, wyodrębnianie pierwszych głosek wyrazów, uwrażliwianie na muzykę, rozwijanie percepcji słuchowej przez zabawy z odgłosami i instrumentami, wyrażanie radości z wykonywania prac plastycznych 
  • stymulowanie wielu zmysłów, poszerzanie wiedzy na temat letnich przysmaków, rozwijanie sprawności manualnej podczas prac plastycznych, technicznych i sensorycznych, określanie właściwości fizycznych lodu, utrwalanie zdobytej wiedzy 

  

Wakacyjne przygody 

  

  • zapoznanie z zasadami bezpiecznego zachowania się na wakacjach, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania wypowiedzi, doskonalenie wiedzy dotyczącej prawidłowego zachowania się na wyjeździe, rozwijanie sprawności fizycznej 
  • zapoznanie ze sztuką i folklorem góralskim oraz z cechami górskiego krajobrazu i górskiej przyrody, zapoznanie z zasadami zachowania się w parku narodowym, kształtowanie poszanowania dla kultury góralskiej, ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych, czytanie globalne i dzielenie na sylaby wyrazów, określanie cech rzeczy (podawanie przymiotników) 
  • zapoznanie z różnymi zjawiskami dotyczącymi zachowania się wody, rozwijanie małej motoryki, kształcenie spostrzegawczości, określanie położenia rzeczy (z prawej strony, z lewej strony, nad), liczenie na konkretach 
  • przypomnienie wyglądu nut i zapisów nutowych, poznanie gamy, nauka planowania wydarzeń i pracy z kalendarzem (w tym przypomnienie nazw dni tygodnia), uwrażliwianie na muzykę, ćwiczenie pamięci, rozwijanie sprawności fizycznej, zapoznanie z pojęciem „szanty”, pożegnanie przed wakacjami 

“Lato, lato, lato czeka” – H. Kunicka 

 

Lato, lato, lato czeka 
Razem z latem czeka rzeka 
Razem z rzeką czeka las 
A tam ciągle nie ma nas 

 

Lato, lato, nie płacz czasem 
Czekaj z rzeką, czekaj z lasem 
W lesie schowaj dla nas chłodny cień 
Przyjedziemy lada dzień 

 

Już za parę dni, za dni parę 
Weźmiesz plecak swój i gitarę 
Pożegnania kilka słów 
Pitagoras bądźcie zdrów 
Do widzenia wam canto, cantare 

 

Lato, lato, mieszka w drzewach 
Lato, lato, w ptakach śpiewa 
Słońcu każe odkryć twarz 
Lato, lato, jak się masz? 

 

Lato, lato, dam ci różę 
Lato, lato, zostań dłużej 
Zamiast się po krajach włóczyć stu 
Lato, lato, zostań tu 

 

Pożegnania kilka słów 
Pitagoras bądźcie zdrów 
Do widzenia wam canto, cantare 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona korzysta z plików Cookies. korzystając z niej wyrażasz na to zgodę.

Skip to content