014959
krasnal-2

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na grudzień “Wiewiórki”

wiewiorka

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na grudzień “Wiewiórki”

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA GRUDZIEŃ

WIEWIÓRKI”

Tydzień I. Zima tuż-tuż…

  • poznanie sposobów ochrony przed zimnem, rozwijanie umiejętności rozpoznawania części odzieży i podawania ich nazw, zachęcanie do dbania o własne zdrowie poprzez pamiętanie o odpowiednim ubiorze

  • poznanie cech zimowego krajobrazu, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie wyobraźni, rozwijanie motoryki, wdrażanie do zachowania estetyki pracy i porządku w miejscu pracy

  • poznanie figury geometrycznej – trójkąta, utrwalanie pojęć: duży, mały, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, dostrzeganie naprzemienności (w dialogu, w tworzeniu rytmu), wdrażanie do obserwowania otoczenia

  • utrzymywanie ciała w jednej pozycji, rozwijanie drobnej motoryki i wrażliwości dźwiękowej, poznanie wybranych utworów muzyki klasycznej, rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ciała, uwrażliwianie na piękno muzyki klasycznej

  • poznanie właściwości śniegu i lodu, rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i dotykowej, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanej rzeczywistości

Tydzień II. Przygotowania do świąt

  • poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, rozwijanie mowy komunikatywnej i logicznego myślenia, zachęcanie do aktywnego włączania się w przygotowania do świąt

  • poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, wdrażanie do uważnego słuchania słowa czytanego, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na wskazany temat za pomocą słowa, pracy plastycznej, gestu i mimiki

  • poznanie potraw charakterystycznych dla wieczerzy wigilijnej, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, rozwijanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie liczenia w zakresie 0–6, budzenie zainteresowania eksperymentami, rozwijanie wyobraźni

  • poznanie piosenki z repertuaru dziecięcego o tematyce związanej ze świętami, rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie tężyzny fizycznej, rozwijanie wrażliwości muzycznej

  • poznanie wyglądu różnych ozdób choinkowych, rozwijanie sprawności manualnej, poszerzanie doświadczeń plastycznych, zachęcanie do starannego wykonywania prac plastycznych

Tydzień III. Hej, kolęda, kolęda!

  • utrwalenie znajomości wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, zachęcanie do bycia życzliwym

  • poznanie postaci Świętego Mikołaja i jego pomocników – elfów, rozwijanie umiejętności koncentracji na słowie czytanym, doskonalenie umiejętności dokonywania analizy słuchowej (podział słów na sylaby), wdrażanie do współpracy podczas zabaw dydaktycznych, ruchowych i swobodnych

  • utrwalenie znajomości nazw figur geometrycznych: trójkąt, koło, kwadrat, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, wdrażanie do zgodnej współpracy w parze i w małej grupie

  • poznanie historii związanych z Bożym Narodzeniem i wybranej kolędy, rozwijanie umiejętności wokalnych i językowych, rozwijanie tężyzny fizycznej, ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia

  • ćwiczenie pamięci, dostarczanie wrażeń sensorycznych, rozwijanie motoryki małej i wyobraźni przestrzennej, ukazywanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona korzysta z plików Cookies. korzystając z niej wyrażasz na to zgodę.

Skip to content