ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA GRUDZIEŃ
„WIEWIÓRKI”
Tydzień I. Zima tuż-tuż…
-
poznanie sposobów ochrony przed zimnem, rozwijanie umiejętności rozpoznawania części odzieży i podawania ich nazw, zachęcanie do dbania o własne zdrowie poprzez pamiętanie o odpowiednim ubiorze
-
poznanie cech zimowego krajobrazu, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie wyobraźni, rozwijanie motoryki, wdrażanie do zachowania estetyki pracy i porządku w miejscu pracy
-
poznanie figury geometrycznej – trójkąta, utrwalanie pojęć: duży, mały, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, dostrzeganie naprzemienności (w dialogu, w tworzeniu rytmu), wdrażanie do obserwowania otoczenia
-
utrzymywanie ciała w jednej pozycji, rozwijanie drobnej motoryki i wrażliwości dźwiękowej, poznanie wybranych utworów muzyki klasycznej, rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ciała, uwrażliwianie na piękno muzyki klasycznej
-
poznanie właściwości śniegu i lodu, rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i dotykowej, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanej rzeczywistości
Tydzień II. Przygotowania do świąt
-
poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, rozwijanie mowy komunikatywnej i logicznego myślenia, zachęcanie do aktywnego włączania się w przygotowania do świąt
-
poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, wdrażanie do uważnego słuchania słowa czytanego, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na wskazany temat za pomocą słowa, pracy plastycznej, gestu i mimiki
-
poznanie potraw charakterystycznych dla wieczerzy wigilijnej, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, rozwijanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie liczenia w zakresie 0–6, budzenie zainteresowania eksperymentami, rozwijanie wyobraźni
-
poznanie piosenki z repertuaru dziecięcego o tematyce związanej ze świętami, rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie tężyzny fizycznej, rozwijanie wrażliwości muzycznej
-
poznanie wyglądu różnych ozdób choinkowych, rozwijanie sprawności manualnej, poszerzanie doświadczeń plastycznych, zachęcanie do starannego wykonywania prac plastycznych
Tydzień III. Hej, kolęda, kolęda!
-
utrwalenie znajomości wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, zachęcanie do bycia życzliwym
-
poznanie postaci Świętego Mikołaja i jego pomocników – elfów, rozwijanie umiejętności koncentracji na słowie czytanym, doskonalenie umiejętności dokonywania analizy słuchowej (podział słów na sylaby), wdrażanie do współpracy podczas zabaw dydaktycznych, ruchowych i swobodnych
-
utrwalenie znajomości nazw figur geometrycznych: trójkąt, koło, kwadrat, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, wdrażanie do zgodnej współpracy w parze i w małej grupie
-
poznanie historii związanych z Bożym Narodzeniem i wybranej kolędy, rozwijanie umiejętności wokalnych i językowych, rozwijanie tężyzny fizycznej, ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia
-
ćwiczenie pamięci, dostarczanie wrażeń sensorycznych, rozwijanie motoryki małej i wyobraźni przestrzennej, ukazywanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku