ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA GRUDZIEŃ
„WESOŁE NUTKI”
Tydzień I. Zima tuż–tuż…
-
poznanie sposobów ochrony przed zimnem i zasad bezpiecznej zabawy, doskonalenie umiejętności rozpoznawania części odzieży i podawania jej nazw, zachęcanie do dbania o własne zdrowie przez pamiętanie o odpowiednim ubiorze i odpowiedzialnej zabawie
-
zapoznanie z pojęciem „szadzi” i „mgły”, poznanie litery „r”, „R”, rozwijanie słuchu fonematycznego, wyobraźni i umiejętności wypowiadania się, kształtowanie sprawności manualnej, rozwijanie świadomego odbioru i oceny dzieł sztuki oraz prac kolegów
-
poznanie cyfry 6, utrwalanie nazw figur geometrycznych, poznanie czynników sprzyjających zjawisku topnienia śniegu, kształtowanie pojęcia liczby (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym), rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków z przeprowadzonych eksperymentów, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, rozwijanie umiejętności pracy w grupie
-
poznanie wybranych utworów muzyki klasycznej, rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ciała, uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej, kształcenie poczucia „pulsu”
-
poznanie właściwości śniegu i lodu, rozwijanie sprawności manualnej oraz spostrzegawczości wzrokowej i dotykowej, doskonalenie umiejętności wyciągania wniosków
Tydzień II. Przygotowania do świąt
-
poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, doskonalenie umiejętności wypowiadania się i logicznego myślenia, zachęcanie do aktywnego włączania się w przygotowania do świąt
-
poznanie zwyczajów związanych z Wigilią, utrwalanie poznanych liter drukowanych wielkich i małych, rozwijanie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich i wypowiadania się na ich temat
-
poznanie charakterystycznych potraw wieczerzy wigilijnej, doskonalenie umiejętności klasyfikacji i liczenia, rozwijanie logicznego myślenia, ćwiczenie umiejętności odwzorowywania, utrwalanie wyglądu cyfry 6, budzenie zainteresowania tradycjami bożonarodzeniowymi i chęci ich kultywowania
-
poznanie piosenki o świątecznej tematyce, rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej
-
poznanie wyglądu różnych ozdób choinkowych, rozwijanie sprawności manualnej, poszerzanie doświadczeń plastycznych, zachęcanie do starannego wykonywania prac plastycznych
Tydzień III. Hej, kolęda, kolęda
-
poznanie pojęcia „życzliwość”, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i logicznego myślenia, zachęcanie do życzliwości wobec siebie nie tylko od święta
-
czerpanie radości z obdarowywania innych, kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich, rozwijanie wyobraźni plastycznej, zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach
-
utrwalenie nazw figur geometrycznych, doskonalenie umiejętności liczenia i odwzorowywania, dostrzeganie naprzemienności w tworzeniu rytmu, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w trakcie zabaw kierowanych i swobodnych, uczenie współpracy w małej grupie
-
poznanie wybranej kolędy, rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych, ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia
-
utrwalanie wiadomości na temat świąt Bożego Narodzenia, ćwiczenie pamięci, dostarczanie wrażeń sensorycznych, rozwijanie motoryki małej i wyobraźni przestrzennej, ukazywanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku
Tydzień IV. Wiadomość z daleka
-
zapoznanie z zawodem listonosza, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, wyrabianie postawy szacunku wobec osób pracujących w różnych zawodach
-
poznanie różnych sposobów przekazywania wiadomości, utrwalenie numeru alarmowego 112, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem, kształtowanie słuchu fonematycznego i sprawności manualnej, oswajanie z udzielaniem pomocy przez dzwonienie pod numer alarmowy 112
-
utrwalanie pojęć „duży” i „mały” i wyglądu cyfr, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, liczenia, pracy w grupie, kształtowanie umiejętności odwzorowywania