014959
krasnal-2

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na grudzień “Wesołe Nutki”

wiewiorka

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na grudzień “Wesołe Nutki”

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA GRUDZIEŃ

WESOŁE NUTKI”

Tydzień I. Zima tuż–tuż…

  • poznanie sposobów ochrony przed zimnem i zasad bezpiecznej zabawy, doskonalenie umiejętności rozpoznawania części odzieży i podawania jej nazw, zachęcanie do dbania o własne zdrowie przez pamiętanie o odpowiednim ubiorze i odpowiedzialnej zabawie

  • zapoznanie z pojęciem „szadzi” i „mgły”, poznanie litery „r”, „R”, rozwijanie słuchu fonematycznego, wyobraźni i umiejętności wypowiadania się, kształtowanie sprawności manualnej, rozwijanie świadomego odbioru i oceny dzieł sztuki oraz prac kolegów

  • poznanie cyfry 6, utrwalanie nazw figur geometrycznych, poznanie czynników sprzyjających zjawisku topnienia śniegu, kształtowanie pojęcia liczby (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym), rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków z przeprowadzonych eksperymentów, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, rozwijanie umiejętności pracy w grupie

  • poznanie wybranych utworów muzyki klasycznej, rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ciała, uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej, kształcenie poczucia „pulsu”

  • poznanie właściwości śniegu i lodu, rozwijanie sprawności manualnej oraz spostrzegawczości wzrokowej i dotykowej, doskonalenie umiejętności wyciągania wniosków

Tydzień II. Przygotowania do świąt

  • poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, doskonalenie umiejętności wypowiadania się i logicznego myślenia, zachęcanie do aktywnego włączania się w przygotowania do świąt

  • poznanie zwyczajów związanych z Wigilią, utrwalanie poznanych liter drukowanych wielkich i małych, rozwijanie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich i wypowiadania się na ich temat

  • poznanie charakterystycznych potraw wieczerzy wigilijnej, doskonalenie umiejętności klasyfikacji i liczenia, rozwijanie logicznego myślenia, ćwiczenie umiejętności odwzorowywania, utrwalanie wyglądu cyfry 6, budzenie zainteresowania tradycjami bożonarodzeniowymi i chęci ich kultywowania

  • poznanie piosenki o świątecznej tematyce, rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej

  • poznanie wyglądu różnych ozdób choinkowych, rozwijanie sprawności manualnej, poszerzanie doświadczeń plastycznych, zachęcanie do starannego wykonywania prac plastycznych

Tydzień III. Hej, kolęda, kolęda

  • poznanie pojęcia „życzliwość”, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i logicznego myślenia, zachęcanie do życzliwości wobec siebie nie tylko od święta

  • czerpanie radości z obdarowywania innych, kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich, rozwijanie wyobraźni plastycznej, zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach

  • utrwalenie nazw figur geometrycznych, doskonalenie umiejętności liczenia i odwzorowywania, dostrzeganie naprzemienności w tworzeniu rytmu, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w trakcie zabaw kierowanych i swobodnych, uczenie współpracy w małej grupie

  • poznanie wybranej kolędy, rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych, ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia

  • utrwalanie wiadomości na temat świąt Bożego Narodzenia, ćwiczenie pamięci, dostarczanie wrażeń sensorycznych, rozwijanie motoryki małej i wyobraźni przestrzennej, ukazywanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku

Tydzień IV. Wiadomość z daleka

  • zapoznanie z zawodem listonosza, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, wyrabianie postawy szacunku wobec osób pracujących w różnych zawodach

  • poznanie różnych sposobów przekazywania wiadomości, utrwalenie numeru alarmowego 112, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem, kształtowanie słuchu fonematycznego i sprawności manualnej, oswajanie z udzielaniem pomocy przez dzwonienie pod numer alarmowy 112

  • utrwalanie pojęć „duży” i „mały” i wyglądu cyfr, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, liczenia, pracy w grupie, kształtowanie umiejętności odwzorowywania

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona korzysta z plików Cookies. korzystając z niej wyrażasz na to zgodę.

Skip to content