014959
krasnal-2

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na kwiecień

wiewiorka

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na kwiecień

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA KWIECIEŃ

  1. I „KRASNOLUDKI”

Od kurnika do świątecznego koszyka

  • poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą, rozwijanie wiedzy na temat działania gospodarstwa wiejskiego, pracy gospodarza (rolnika), utrwalenie znajomości nazw zwierząt hodowlanych i budynków będących częścią gospodarstwa, rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zwierzęta hodowlane, doskonalenie sprawności ruchowej i manualnej, kształtowanie nawyku systematycznej pracy
  • poznanie i utrwalenie nazw młodych zwierząt hodowlanych oraz dorosłych zwierząt żeńskich, wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego, rozwijanie poczucia rytmu, kształtowanie postawy odpowiedzialności wynikającej z posiadania zwierząt
  • poznanie nazw członków ptasich rodzin, kształtowanie umiejętności wyodrębniania ze zbioru jednostki na podstawie podanej cechy, wdrażanie do uważnego słuchania i wykonywania zadań w ustalonej kolejności
  • poznanie tradycji wielkanocnych, wdrażanie do rozumienia wartości, jakie niesie kultywowanie tradycji, nauka kroków tańca ludowego, rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania do muzykI

Dbamy o naszą planetę

  • poznanie pojęć globus, ekolog, ekologia, rozwijanie sprawności ruchowej, kształtowanie zachowań proekologicznych, budowanie poczucia odpowiedzialności za dobro planety, doskonalenie umiejętności współpracy podczas wykonywania pracy grupowej
  • wprowadzenie pojęć: kompost, wysypisko, sortownia śmieci, poznanie podstawowych zasad dotyczących segregacji śmieci, kształtowanie praktycznej umiejętności segregowania śmieci, rozwijanie postawy proekologicznej,
  • nabycie wiedzy o odnawialnych źródłach energii, doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności, rozwijanie umiejętności odczytywania informacji zapisanej prostymi obrazkami, kształtowanie postawy przyjaznej przyrodzie
  • zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody, rozwijanie poczucia pulsu w muzyce, doskonalenie sprawności ruchowej, utrwalanie znajomości piosenki, doskonalenie poczucia rytmu, kształtowanie nawyku oszczędzania wody i postawy proekologicznej, wdrażanie do poczucia odpowiedzialności za stan wód Ziemi
  • wprowadzenie pojęcia recykling i zapoznanie z jego symbolem, rozwijanie wrażliwości dotykowej i węchowej, doskonalenie sprawności ruchowej, rozwijanie wyobraźni, kreatywności, kształtowanie postawy odpowiedzialności za przyrodę

 Na wiosennej łące

  • poznanie wyglądu i nazw wiosennych kwiatów, wzbogacenie zasobu słownictwa o pojęcie (rośliny) pod ochroną, rozwijanie sprawności ruchowej, doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania, uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody
  • zapoznanie z wyglądem i nazwami zwierząt (w tym owadów) żyjących na łące, rozwijanie umiejętności słuchania utworów literackich oraz odpowiadania na pytania, uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, rozbudzanie wyobraźni
  • poznawanie nazw i sposobu użycia przyrządów służących do dokonywania pomiaru, nabywanie umiejętności określania odległości za pomocą wyrażeń bliżej, dalej, ćwiczenie prawidłowego posługiwania się pojęciami wysoko, nisko, rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów w stosunku do innych przedmiotów, doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności, nabywanie umiejętności wyciągania wniosków z przeprowadzanych eksperymentów przyrodniczych
  • nauka tekstu piosenki, kształtowanie słuchu i pamięci muzycznej, rozwijanie sprawności ruchowej, czerpanie satysfakcji estetycznej ze środowiska przyrodniczego

 

„Co słychać na wsi?”

Co słychać? Zależy gdzie.

Na łące słychać: kle, kle kle.

Na stawie: kwa, kwa.

Na polu: kraaa!

Przed kurnikiem: Kukuryku!

Ko, ko, ko- w kurniku.

Koło budy słychać: hau!

A na progu: miau!

A co słychać w domu,

Nie powiem nikomu!

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona korzysta z plików Cookies. korzystając z niej wyrażasz na to zgodę.

Skip to content